The OpenNET Project / Index page

[ новости /+++ | форум | теги | ]



Индекс форумов
Составление сообщения

Исходное сообщение
"Опубликованы исходные тексты игры VVVVVV"
Отправлено KonstantinB, 11-Янв-20 00:31 
Да, судя по блогопосту так и есть:

as well as the cutscene parser, I had another way to control game logic as you were playing – a monolithic state machine, which had gotten completely out of control by the end of the project! You can find it in Game::updatestate, and I kinda recommend checking this out even if you don’t read anything else! This controls things like triggering the start of more complicated cutscenes, where teleporters send you, the timing of the level completion animation, and other miscellaneous things that I just wanted to kludge in quickly. The states are numbered, and it counts all the way up to 4099, with gaps. When I was developing the game, I kept a notepad nearby with the important numbers written down – 1,000 triggers the collection of a shiny trinket, 3,040 triggers one particular level completion, 3,500 triggers the ending. This dumb system is the underlying cause of this amazing 50.2 second any% speedrun of the game.

I dunno, what can I say? I was young and more interested in getting something on the screen than implementing it properly. Maybe the best thing about VVVVVV’s source code is that is stands as proof of what you can hack together even if you’re not much of a programmer.

 

Ваше сообщение
Имя*:
EMail:
Для отправки ответов на email укажите знак ! перед адресом, например, !user@host.ru (!! - не показывать email).
Более тонкая настройка отправки ответов производится в профиле зарегистрированного участника форума.
Заголовок*:
Сообщение*:
 
При общении не допускается: неуважительное отношение к собеседнику, хамство, унизительное обращение, ненормативная лексика, переход на личности, агрессивное поведение, обесценивание собеседника, провоцирование флейма голословными и заведомо ложными заявлениями. Не отвечайте на сообщения, явно нарушающие правила - удаляются не только сами нарушения, но и все ответы на них. Лог модерирования.



Партнёры:
PostgresPro
Inferno Solutions
Hosting by Hoster.ru
Хостинг:

Закладки на сайте
Проследить за страницей
Created 1996-2024 by Maxim Chirkov
Добавить, Поддержать, Вебмастеру