The OpenNET Project / Index page

[ новости /+++ | форум | теги | ]



Индекс форумов
Составление сообщения

Исходное сообщение
"Microsoft открыл код DirectX Shader Compiler"
Отправлено Аноним, 24-Янв-17 13:22 
In YSFLIGHT for OpenGL 2.0, I have implemented the shadow-map method. I believe it can also be done with Direct X9, but, I don't want to spend even a second to learn an API that runs on only one operating system, and even declared deprecated by the vendor. Shadow-map feature will be available only in YSFLIGHT on OpenGL 2.0/ES 2.0 for now.
http://ysflight.in.coocan.jp/ysflight/ysflight/testvere.html

If Vulkun API catches up the speed, I will add support for Vulkun. Then the shadow- map feature will be available in YSFLIGHT on Vulkun then. But, I don't know how popular Vulkun can become. It may just fade away. Right now, there is no replqcement of OpenGL 1.1. I need to go very high- level, which is pretty much useless for me, or very low-level, which needs work to make it useful for me. Not everyone needs photo-realistic movie- like graphics. For me, I need 3D graphics to prove my concept in my research. OpenGL 1.1 was just good for my purpose. To use OpenGL 2.0 with ease, I wrote a cover library. Maybe I'll need to do the same for Vulkan eventually.
But, what I desperately want to avoid is to spend considerable time to lean how to use Vulkun only to see Vulkun just fading away. I wasted too much time to learn Direct3D9. Microsoft ditched it in Direct X10. If I knew my knowledge in DirectX9 becomes useless in such a short time, I definitely wouldn't have wasted time learning Direct3D9. I learned from it. I will never spend time learning Direct X12.
http://ysflight.in.coocan.jp/ysflight/ysflight/e.html

 

Ваше сообщение
Имя*:
EMail:
Для отправки ответов на email укажите знак ! перед адресом, например, !user@host.ru (!! - не показывать email).
Более тонкая настройка отправки ответов производится в профиле зарегистрированного участника форума.
Заголовок*:
Сообщение*:
  Введите код, изображенный на картинке: КОД
 
При общении не допускается: неуважительное отношение к собеседнику, хамство, унизительное обращение, ненормативная лексика, переход на личности, агрессивное поведение, обесценивание собеседника, провоцирование флейма голословными и заведомо ложными заявлениями. Не отвечайте на сообщения, явно нарушающие правила - удаляются не только сами нарушения, но и все ответы на них. Лог модерирования.



Партнёры:
PostgresPro
Inferno Solutions
Hosting by Hoster.ru
Хостинг:

Закладки на сайте
Проследить за страницей
Created 1996-2024 by Maxim Chirkov
Добавить, Поддержать, Вебмастеру